seo
fot. pixabay.com

Pracując w marketingu, czy zajmując się projektowaniem stron internetowych, nie raz zetknąłeś się z nazwą SEO. Czy wiesz, czym tak naprawdę jest SEO? Wszystkim pracodawcom na tym zależy, ale nie wiesz od czego zacząć? Dziś przedstawimy Ci kilka wskazówek, jak zadbać o dobre pozycjonowanie Twojej strony internetowej.

Na początku był chaos

Aby nasza strona internetowa, była wyświetlana jak najwyżej w wynikach, musi być mocno wyróżniona wśród tłumu innych, konkurencyjnych stron. Nie możemy pozwolić sobie na to, aby wkradł się nam chaos na stronę www. W tym celu, umieszczając treści na stronie, musimy odpowiednio zadbać o porządek na kolejnych jej podstronach. Być może nawet nie zdajesz sobie sprawy, jak kluczową rolę odgrywa tutaj każde umieszczone zdanie.

Czym jest SEO

SEO to z angielskiego skrót od słów Search Engine Optimization. Mówiąc prościej, są to działania, które mają na celu optymalizację naszej strony internetowej, dzięki którym znacznie poprawi się jej widoczność.

Po co nam SEO

Zastanawiasz się, dlaczego pracodawca tak naciska, aby teksty, które dla niego tworzysz, były zgodne z zasadami SEO? Odpowiedź jest bardzo prosta. Dzięki wysokiemu pozycjonowaniu się strony, Twój pracodawca zyska większe zainteresowanie wśród grupy docelowej. Tym samym szansę na zdobycie nowych klientów i zwiększenie zarobków. Nic w tym dziwnego więc, że tak dąży do zwiększenie pozycjonowania swojej strony.

Jakie są plusy, dobrego pozycjonowania strony

Jeśli jesteś specjalistą od SEO, to możesz śmiało liczyć na ogromne ilości telefonów, od przyszłych pracodawców. Teraz każda firma potrzebuje copywritera, czy marketera, który zna się na SEO. Dzięki dobrze skonstruowanym treściom pod SEO, strona internetowa jest chętniej wyświetlana przez użytkowników. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ jest ona wyświetlana znacznie wyżej niż konkurencyjne strony. Automatycznie więc, wzrasta liczba aktywnych użytkowników i potencjalnych klientów na naszej stronie www. A tym samym, firma może liczyć na większe zainteresowanie ich produktami i usługami.

SEO to dobry artykuł

Dużo osób twierdzi, że SEO to tylko dobrze skonstruowany artykuł z dziesiątkami słów kluczowych. Nic bardziej mylnego. Samo pozycjonowanie naszej strony, bywa bardzo długim i żmudnym procesem. Na efekt finalny musimy nieraz czekać nawet kilka tygodni lub miesięcy. Skąd się to bierze? Aby odnieść oczekiwany efekt, musimy wdrożyć kilka różnych metod pracy, przez co wszystko rozkłada się w czasie.

Strategia i analiza

Wykonując pracę nad treściami naszej strony internetowej, musimy działać zgodnie z przemyślaną strategią. Wszystkie nasze ruchy powinny być zaplanowane, jak to bywa np. w biznesplanie. Ważne, aby krok po kroku spełniać wszystkie wytyczne i kierować się zasadami. Na koniec naszych prac, niezbędna okaże się analiza wyników. Należy sprawdzić, czy wszystkie linki na stronie działają poprawnie, czy odnieśliśmy zamierzony efekt i czy są już widoczne zmiany w pozycjonowaniu naszej strony internetowej.

Jeśli Twoje działania, przyniosły oczekiwany efekt – to gratulacje. Jeśli jednak nadal Twoja strona nie jest wyżej niż konkurencja, wykonaj analizę raz jeszcze. Sprawdź gdzie popełniłeś błąd i co jeszcze możesz poprawić. Być może problem tkwi w treści, a może niektóre linki nie są aktywne. Warto przy procesie SEO, być sumiennym i skrupulatnym. Czasami najmniejszy błąd może spowodować, że cała praca nie odniesie sukcesu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here