social media
fot. pixabay.com

Prowadzisz firmę i masz własny sklep internetowy? A może oferujesz swoim klientom, usługi kosmetyczne? Nie ważne w jakiej branży pracujesz i jaki profil firmy posiadasz. W obecnych czasach, jeśli Twoja firma nie istnieje na social media – to najprawdopodobniej nie ma jej wcale.

Czy posiadanie firmowego profilu social media to już obowiązek? Jest to konieczność? Odpowiedź jest prosta. Jeśli posiadasz własną firmę, konieczne jest założenie profilu na chociażby jednym (wybranym przez siebie) kanale social media.

Na jaki kanał social media się zdecydować? Gdzie promować swoje produkty lub usługi? I przede wszystkim jak stworzyć efektywną kampanię reklamową?

Gdzie szukać klienta

Aby dotrzeć do naszych klientów, nie wystarczy efekt sponsorowanej reklamy. Jeśli chcesz trafić do grupy docelowej, w pierwszej kolejności zastanów się, gdzie są Twoi klienci. Jedna branża postawi na Facebooka, inna na Instagram, a pozostali na LinkedIn. Wszystko zależy od tego w jakim wieku są Twoi potencjalni klienci i gdzie najczęściej spędzają czas. W tym celu warto wykonać mały research i poszukać konkurencyjnych firm, a także klientów. Zobacz co robi Twoja konkurencja na rynku, gdzie publikują swoje reklamy i czy są one skuteczne. Następnie spróbuj wychwycić ich błędy, dokonaj analizy ich pomysłu i stwórz coś innego, innowacyjnego i coś co przyciągnie do Ciebie więcej klientów. Absolutnie nie kopiuj od kogoś pomysłu. Postaw na profesjonalizm i zrób od podstaw swoją własną reklamę z której będziesz dumny. A klienci na pewno to docenią.

Postaw się na miejscu klienta

Aby dowiedzieć się czego oczekuje klient, musisz sam się nim na chwilę stać. Zastanów się czego byś oczekiwał od takiej firmy, jak Twoja. Na co byś liczył i czego wymagał. Tylko dzięki temu, będziesz wiedzieć jakie kroki podjąć w drodze do sukcesu. Przede wszystkim nie rób niczego na siłę. Ty sam musisz być przekonany do swojej strategii i miejsca reklamy. Jeśli zasugerujesz się pierwszymi lepszymi wskazówkami, które nawet do Ciebie nie przemawiają, nie będziesz brzmieć prawdziwie. W skutek czego klienci Ci nie zaufają i odejdą do konkurencji.

Konsekwentnie realizuj swój plan

Jeśli dokonałeś wyboru i zdecydowałeś się założyć firmowy profil na jednym z wielu kanałów social media, to teraz pora przejść do działania. Najgorsze co można zrobić to podejść do publikacji postów bez przygotowanego wcześniej planu. Strategia działania to już połowa sukcesu. Druga połowa to jej sumienne i skrupulatne przestrzeganie. Jeśli jednak masz problem ze stworzeniem dobrego contentu dla swojej marki, to poszukaj specjalisty w tej dziedzinie. Na rynku obecnie jest dużo firm, które oferują swoje usługi w prowadzeniu profilu na social media.

Kampania reklamowa

Podczas prowadzenia kanałów social media, gdzie klienci mogą znaleźć zdjęcia naszych produktów, czy usług, niezbędna jest także płatna kampania reklamowa. Zastanawiasz się po co Ci płatna reklama, skoro kanały social media są darmowe, a Ty nie musisz inwestować dodatkowych pieniędzy? Płatna kampania reklamowa to inaczej posty sponsorowane, dzięki którym dotrzesz do klientów spoza Twoich followersów. A tym samym zyskasz szansę, na zdobycie nowych osób, które będą zainteresowane Twoimi usługami/produktami. Ale pamiętaj, że tylko dobrze przemyślana i zrobiona reklama, może przynieść Ci sukces.

Nie da się pracować idealnie

Zapewne nie raz zdarzy się sytuacja, że popełnisz błąd. W tym momencie nie przejmuj się, bo przecież nie ma osób idealnych. Ważne, aby z każdego popełnionego błędu wynieść wiedzę. W ten sposób, nie popełnisz podobnych błędów w przyszłości.

Analiza przede wszystkim

Kiedy już popełnisz jakiś błąd, a może zauważysz, że pomimo kampanii reklamowych, Twoja firma nie zarabia – pora przeanalizować sytuację. Wtedy należy wykonać dokładną analizę ostatnich tygodni, bądź miesięcy Twojej pracy. Kolejno znaleźć w niej błędy i jak najszybciej je poprawić. Tylko dzięki temu możesz poprawić swoje statystyki.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here