Instagram z roku na rok, zbiera coraz więcej zarejestrowanych użytkowników. Ale nie wiesz do czego Ci on jest potrzebny? Czym jest Instagram? I jak go obsługiwać? Już dziś poznasz odpowiedzi na te pytania.
Instagram to aplikacja, która cieszy się niesłabnącą popularnością. Chcesz poznać bliżej Instagram? A może chciałbyś go zainstalować, ale nie wiesz w jakim celu?
Instagram, to nic innego jak aplikacja i portal internetowy. Jest on przeznaczony do dzielenia się swoimi zdjęciami z innymi (obcymi nam) osobami. Jego cechą charakterystyczną, jest fakt, że publikowane zdjęcia są w formacie kwadratowym. Dlatego, każde opublikowane przez nas zdjęcie, zmieni swój format na kwadrat. Jego dużą zaletą, jest ogromna ilość filtrów, jakie oferuje naszym zdjęciom. Dzięki nim, nasze fotografie mogą zyskać zupełnie inne światło i stać się bardziej atrakcyjnymi dla odbiorcy.
Czy Instagram jest płatny?
Nie. Instagram to bezpłatna aplikacja na telefon. Portal internetowy, również jest bezpłatny. Aplikacja mobilna, dostępna jest dla telefonów, które obsługują system Android i iOS. Jednakże, aby w pełni móc z niego korzystać, niezbędne jest posiadanie telefonu. Bowiem, nie wszystkie funkcje dostępne są na stronie internetowej. Wszystko bowiem robimy zdalnie z telefonu, np. publikacja zdjęć.
Kiedy został założony Instagram?
Instagram założony został w roku 2010, przez Kevina Systroma i Marka Kriegera.
Instagram – czyli co
Nazwa portalu wzięła się z połączenia dwóch słów. Słowa instant camera i słowo telegram, w połączeniu zbudowały tak słynnego Instagrama. Konto na tym profilu, mają osoby prywatne, które w delikatny i subtelny sposób dzielą się swoim życiem osobistym. Ale również znajdziemy tam mnóstwo celebrytów i przeróżnych firm i marek. W ten sposób jedni i drudzy promują swój wizerunek, jak i swoje usługi poprzez wykorzystanie portalu internetowego. I tutaj zradza się kolejne pytanie o influencera.
Influencer – kto to taki
Posiadając konto na Instagramie, z dużą liczbą osób obserwujących, trzeba spodziewać się, że może zgłosić się do nas kilka firm, z ofertą współpracy. Proponują oni różnego rodzaju formę zarobkową, w zamian za lokowanie ich produktów, na Twoim kanale na Instagramie.
Instagrama początki
Instagram występuje na świecie w 33 wersjach językowych. Dlatego zrzesza w jednym miejscu tak wielką liczbę użytkowników z całego świata. I być może niektórych to zdziwi, ale Instagram należy do korporacji Facebooka.
Jakie funkcje posiada Instagram:
– Edytowalność zdjęć z użyciem filtrów.
– Edytowanie zdjęć z użyciem naklejek, oznaczeń, hashtagów, czy rysunków typu GIF.
– Możliwość tworzenia kolaży.
– Możliwość tworzenia i publikowania instastories – czyli historia zdjęć/filmików, która znika po 24 godzinach, ale zapisuje się w relacjach wyróżnionych.
– Publikowanie zdjęć wraz z opisem.
– Komunikowanie się z innymi użytkownikami, za pomocą wiadomości.
– Komentowanie zdjęć innych użytkowników.
– Tagowanie (oznaczanie hashtagiem) zdjęć, w celu znalezienia profilu konkretnej osoby, czy marki.
Popularność Instagrama:
Popularność Instagrama rośnie z roku na rok. Dlatego dobrym krokiem Facebooka był fakt, przejęcia go w swoje ręce. Zainteresował Cię Instagram, a jeszcze go nie zainstalowałeś na swoim telefonie? Odpowiedz na kilka poniższych pytań, a upewnisz się, czy Instagram jest Ci potrzebny.
Dlaczego chcę mieć konto na Instagramie? Czy jesteś osobą prywatną, czy firmą. Chcesz dzielić się swoją prywatnością, czy sprzedawać swoje produkty, albo reklamować usługi?
Czy na Instagramie, znajduje się Twoja grupa docelowa – czyli potencjalni klienci, którzy kupią Twoje produkty?
Posiadasz, dobry pomysł na swój profil na Instagram? Czy masz opracowaną strategię marketingową i kampanię reklamową? Samo publikowanie zdjęć to nie wszystko. Aby wybić się pośród milionów innych użytkowników, trzeba mieć konkretny pomysł i plan działania.
Jeśli wiesz już, dlaczego chcesz mieć konto na Instagramie, to teraz zrób mały research. I poszukaj podobnych do siebie osób, czy firm konkurencyjnych. Sprawdź jak oni prowadzą swój biznes na portalu społecznościowym, jakim jest Instagram. Być może wychwycisz parę ich błędów, jak i pomysłów i stworzysz zupełnie inny, nowy i świeży profil, który okazać się może mocną konkurencją.