linkedin
fot. pixabay.com

Początki LinkedIn sięgają roku 2003. Być może wielu z Was będzie tą informacją zaskoczona. Wszakże wydawałoby się, że aplikacja LinkedIn jest znacznie młodsza. Reid Hoffman był pierwszym jej założycielem. Aplikacja ta od początku miała za zadanie być miejscem spotkać zawodowych, jak i pozyskiwanie kontaktów biznesowych. I tak jest do dziś.

LinkedIn bez zmian, ale z większą popularnością, zrzesza profesjonalistów na całym świecie.

Jak założyć konto na LinkedIn?

Założenie konta na LinkedIn jest bardzo proste i warto wspomnieć że darmowe. Wystarczy wejść na stronę LinkedIn.com i wypełnić formularz do rejestracji.

Kolejne kroki przeprowadza automatycznie system. Należy wybrać kraj i kod pocztowy, a także określić czy jest się studentem. Wypełniamy informacje o pełnionym w tej chwili stanowisku i firmie w której pracujemy, a także podać cel swojej obecności (np. czy szukamy pracy, czy bardziej zależy nam na budowaniu w sieci kontaktów). Następnie na podany adres e-mail otrzymamy kod potwierdzający rejestrację. I na tym kończy się etap rejestracji profilu na LinkedIn.

Uzupełnij swój profil na LinkedIn

Zdjęcie profilowe

Aby nasz profil, był chętnie odwiedzany, konieczne jest opublikowanie swojego zdjęcia. Ważną kwestią jest również dobranie odpowiedniej fotografii, która będzie profesjonalna. Zdjęcia typu selfie lub wykonane przed lustrem lepiej nie publikować. Wizerunek na LinkedIn powinien być profesjonalny. Zdjęcie musi być wyraźne i prezentować tylko i wyłącznie naszą osobę.

Doświadczenie i wykształcenie

To najważniejsze elementy Twojej internetowej wizytówki zawodowej. Opisz zatrudnienie od najstarszego do najnowszego. Warto dopisać także przedział czasowy pracy z dokładnością do miesięcy. Wymienienie stanowisk to jednak za mało. Warto dopisać swoje kompetencje i ukończone szkoły, a także zakres obowiązków tak, by rekruter od razu miał świadomość Twoich umiejętności.

Wiele rekrutacji przebiega w sposób bardzo formalny i zwraca się uwagę na posiadanie wykształcenia np. wyższego. Opisz więc swoje wykształcenie najdokładniej jak potrafisz.

Pamiętaj, że im więcej merytorycznych i prawdziwych informacji przedstawisz na swój temat, tym większe masz szanse na otrzymanie propozycji pracy. Warto także pilnować i trzymać rękę na aplikacji aby na bieżąco aktualizować informacje na swoim profilu. Stopniowo rozszerzaj sieć swoich kontaktów oraz udzielaj się w różnych dyskusjach branżowych. W taki sposób łatwiej będzie Ci zdobyć nowe kontakty, a tym samym trafić do potencjalnego pracodawcy.

Dla kogo jest LinkedIn

Szukasz pracy? Potrzebujesz nowych zleceń? A może po prostu, poszukujesz osób ze swojej branży, by skonsultować swój nowy projekt? W takim przypadku, aplikacja LinkedIn będzie dla Ciebie odpowiednia. Pomoże Ci trafić do docelowej grupy odbiorców, a także wzbogacić swoje kontakty biznesowe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here