Zastanawiasz się, jak należy zadbać o swoją opinię i reagować zarówno na pozytywne, jak i te negatywne komentarze? Opinie jednak pojawiają się dopiero wtedy, gdy ktoś skorzystał już z Twoich usług i mógł się przekonać, jaką osobą jesteś, a także na jakim poziomie świadczysz swoje usługi.
Zadbaj o pierwsze wrażenie
Jak wiadomo, pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. W tym celu zadbaj, aby klient, który będzie zainteresowany Twoimi usługami lub produktem trafił na dobre opinie. W tym celu poproś swoich klientów, aby wystawili opinie na temat zakupionego produktu. Dodatkowo ważne okażą się też kwestie, jak przebiegał proces zakupu i ocena obsługi. Jeśli potencjalny klient znajdzie stronę z Twoim ogłoszeniem, od razu zobaczy opinie Twoich klientów. I to właśnie może przeważyć nad tym, czy wybierze Twoją firmę, czy skorzysta z usług konkurencji.
I tu wchodzimy w temat czym właściwie jest marketing osobisty?
Marka osobista to nic innego jak wszelkie skojarzenia, obrazy, a także słowa które przyjdą na myśl Twojemu potencjalnemu klientowi po zapoznaniu się z Twoim profilem i ogłoszeniem. Dzięki własnemu marketingowi tworzysz w głowach klientów historię o samym sobie. W pierwszej kolejności ludzie kupują wizerunek człowieka, a dopiero później produkt, który on oferuje. Jeżeli na samym starcie zniechęcisz swojego klienta do siebie, to niezależnie od tego jak atrakcyjna jest Twoja usługa, nie skusi się on na nią.
Co zatem zrobić, żeby przyciągać a nie odstraszać klientów od siebie?
Wizerunek marki
Mówi się, że jak Cię widzą tak Cię piszą. I to jest szczera prawda. Postaw się zawsze na miejscu klienta i spróbuj przyjrzeć się swojej ofercie oczami klienta. Patrzysz na zdjęcie, a tam zupełnie nie wiadomo o co chodzi. Wstawiony został mem, głupkowate zdjęcie lub zdjęcie z wakacji. Czy takie zestawienie informacji i zdjęcia sprawia, że jesteś wiarygodny? Zdecydowanie nie. Jeżeli odsyłasz ze swoich ogłoszeń na profil na Facebooku czy do innych mediów społecznościowych, pamiętaj że inni widzą wszystkie Twoje dotychczasowe zdjęcia i posty. Dlatego ogranicz publikowanie zdjęć, które mogą Cię skompromitować w oczach klienta.
Styl wypowiedzi
Zadbaj o Twój sposób komunikowania się z innymi. Bowiem jak Cię widzą, tak Cię piszą. Jeśli Twoje ogłoszenie w Internecie lub na portalu społecznościowym, będzie niechlujne lub niekompletnie, Ty i Twoja firma, będzie też z takimi przymiotnikami kojarzona. Zadbaj o solidną i nowoczesną oprawę graficzną swojego ogłoszenia. Tak, aby wyróżniało się pozytywnie na tle konkurencji. Warte uwagi są także zwroty i sformułowania. Zadbaj o poprawność językową w każdej Twojej reklamie tak, aby nikt nie mógł Ci niczego zarzucić.
Nie bądź skromny, ale też się nie przechwalaj
Swój profil na portalu społecznościowym uzupełnij najlepiej jak potrafisz. Udostępnij do wiadomości publicznej całe swoje doświadczenie i wykształcenie. Przedstaw swoje usługi lub produkt, który sprzedajesz w jak najlepszym świetle. Ale także przedstaw go szczerze, bez ukrywania żadnych wad.
Aby być branym pod uwagę na poważnie, warto prowadzić swój profil firmowy systematycznie i skrupulatnie. Tak, aby dla klientów, był on przejrzysty i jasny. Już na samym początku klient musi wiedzieć, na jaki profil trafił i co może na nim znaleźć. Tylko takie działanie może doprowadzić do sukcesu marki.