
Popularność Twittera w Polsce nie jest aż tak wielka jak Facebooka, czy Instagrama. Z jednej strony trudno stwierdzić, że polscy użytkownicy Internetu nie korzystali nigdy z tego serwisu. Ale z drugiej porównywanie go z Facebookiem od razu stawia Twittera na przegranej pozycji. Nic w tym dziwnego. W dużej mierze wynika to z niewiedzy użytkowników.
Twitter – co to jest?
Twitter to aplikacja, którą również możemy nazwać portalem z informacjami. Co różni ją od zwykłego portalu informacyjnego? Być może to, że tworzą go użytkownicy. Porównując go do Facebooka, na Twitterze, nie mamy opcji tworzenia wielu albumów ze zdjęciami np. z wakacji. Całe przesłanie Twittera skierowane jest na społeczność i wymianę informacji miedzy sobą. Dlatego na tablicy z aktywnością przeczytać możemy jedynie informacje z kraju, ze świata show biznesu, czy polityczne opinie. Dużą różnicą jest fakt, że Twitter to nie pamiętnik. Tam nie chwalimy się zdjęciami ze ślubu, czy zaręczyn.
Twitter – dla kogo?
Konto na Twitterze mają zarówno osoby prywatne, jak i firmy i osoby medialne. Celebryci bardzo chętnie dzielą się na nim swoimi opiniami, na tematy obecne w kraju i na świecie. Jeśli chcesz być na bieżąco z wieloma sytuacjami, które obecnie się dzieją wokół – to konto na Twitterze jest dedykowane dla Ciebie.
Kto jest założycielem Twittera?
Twitter został założony w roku 2006. Jego założycielami byli Jack Dorsey, Noah Glass, Biz Stone i Evan Williams. Sama aplikacja miała start już kilka miesięcy później, od początku pracy.
Ile osób korzysta z Twittera?
Popularność Twittera rosła z roku na rok w siłę. Po 6 latach od daty premiery aplikacji Twitter, zyskał ponad 100 milionów zarejestrowanych użytkowników. Publikowane tweety wyświetlały się w liczbach 340 milionów na dzień.
Jak korzystać z Twittera?
Jeśli zależy Ci na przeglądaniu aktywności, nie musisz mieć rejestrowanego konta. Jeśli natomiast chcesz komentować i pozostać aktywnym użytkownikiem, Twoje konto musi zostać zweryfikowane i zarejestrowane. Dlatego, jeśli chcesz regularnie być na bieżąco z tweetami, koniecznie załóż konto w aplikacji.
Jak założyć konto na Tweeterze?
Założenie konta w serwisie Twitter jest dziecinnie proste i zajmuje krótką chwilę. Swój profil w usłudze możesz edytować, choć w przeciwieństwie do innych serwisów społecznościowych, możliwości są bardzo okrojone. Na samym początku określamy swoją nazwę konta. Jest to istotna kwestia, gdyż nasza nazwa będzie wyświetlała się innym użytkownikom. W edycji naszego profilu należy wpisać imię lub imię i nazwisko, konieczne jest wypełnienie pola „o mnie”, wpisanie swojej lokalizacji, daty urodzenia i ewentualnej strony internetowej (jeśli ją posiadamy). Mamy możliwość także udostępnienia swojego zdjęcia profilowego, a także zdjęcia w tle – podobnie jak na Facebooku. Warto pole z fotografią uzupełnić, ponieważ w przeciwnym wypadku system może odebrać nasz profil za fałszywy.
Kolejne kroki w obsłudze Tweetera
Samo założenie konta, to nie wszystko. Aby wyświetlały nam się interesujące dla nas treści, należy stworzyć własną oś czasu. W tym celu należy zaobserwować interesujące nas profile innych osób/firm.
Jak tworzyć tweety na Tweeterze?
Załóżmy, że chcesz udostępnić tweeta na Tweeterze, ale nie wiesz, jak zrobić to poprawnie. Sposób działania jest zbliżony do procesu na Facebooku. Wystarczy kliknąć w ikonę „nowego tweeta”, wpisać treść, którą chcemy udostępnić i następnie opublikować. Treść nie może przekroczyć 280 znaków, ale również mogą znaleźć się tam linki, czy gify, a także ankiety dla innych użytkowników. Tweeter, podobnie jak Facebook daje nam możliwość oznaczania innych profili. Robimy to podobnie, jak na Instagramie: przed nazwą profilu należy wpisać znak „@”.
Użytkowanie Tweetera jest bardzo proste. Jednak należy pamiętać, że Tweeter słynie z treści i informacji. Nie ważne tam są zdjęcia, czy gify – jak to jest w przypadku Instagrama, czy Facebooka. Dlatego korzystajmy z danych aplikacji, w taki sposób do jakiego są przeznaczone.