Rejestracja firmy w Czechach

Galopująca inflacja, rosnące stawki składek ZUS, czy wysokie podatki sprawiają, że wielu przedsiębiorców poszukuje alternatywy dla prowadzenia biznesu w Polsce. Ciekawą propozycją może być rejestracja firmy w Czechach, gdzie stałe koszty prowadzenia działalności są znacznie niższe. Pojawia się więc pytanie, czy można przenieść biznes z Polski do Czech? Z jakimi formalnościami wiąże się rejestracja firmy w Czechach? Oto krótki przewodnik, który pozwoli Ci lepiej rozeznać się w temacie.

Przeniesienie firmy z Polski do Czech – jakie są zalety i wady takiego działania?

Czechy są popularnym kierunkiem „migracji” polskich firm ze względu na korzystne warunki podatkowe. System rozliczeń jest prostszy w obsłudze, a sama procentowa wysokość podatku dochodowego jest niższa niż w Polsce. Czeskie urzędy słyną również z bardziej przystępnego podejścia do petentów, drobne opóźnienia w płatnościach nie rodzą większych problemów. Wszystko ma jednak swoje zalety, jak i wady. Przedsiębiorca, który na co dzień zamieszkuje w Polsce, natomiast działalność gospodarczą prowadzi na terenie Czech, nie jest wyłączony z obowiązków podatkowych, a co za tym idzie, może być objęty kontrolą polskiego urzędu skarbowego.

Jak zarejestrować działalność w Czechach?

Formalności związane z rejestracją firmy u naszych sąsiadów nie są wyjątkowo skomplikowane. Należy przede wszystkim zebrać komplet dokumentów w postaci dowodu osobistego, zaświadczenia o niekaralności, poprawnie wypełnionego formularza rejestracyjnego oraz zaświadczenia dotyczącego prawa własności do lokalu, który będzie oficjalną siedzibą firmy. Dodatkowo należy uiścić opłatę rejestracyjną w kwocie 1000 CZK. Drożej jest w przypadku spółki cywilnej, w przypadku której koszty rosną do 10 000 CZK. Wszelkie formalności można załatwić w odpowiednim dla danego miasta urzędzie, listownie lub mailowo (ta opcja możliwa jest tylko dla posiadaczy podpisu osobistego). Co ważne, przedsiębiorca nie musi posiadać stałego adresu zameldowania na terenie Czech. Konieczny jest natomiast adres siedziby. Pomimo iż proces rejestracji firmy jest stosunkowo prosty, z pewnością warto skorzystać z pomocy specjalistów, którzy posiadają wiedzę i doświadczenie w tej kwestii. Dobrym przykładem może być kancelaria adwokacka, taka jak https://adwokat-czechy.pl/firma-w-czechach/, dzięki której będziemy mieć pewność, że wszystkie obowiązki zostały w pełni dopełnione.

Ile czasu zajmuje rejestracja firmy w Czechach? Skąd wziąć czeski adres?

Po dostarczeniu wymaganych dokumentów, pozostaje oczekiwać na oficjalny wpis do czeskiej bazy przedsiębiorców. Wówczas można już śmiało poszukiwać nowych kontrahentów oraz realizować zlecenia. Jak wspominaliśmy we wcześniejszej części przewodnika, formalności są stosunkowo proste, dlatego proces rejestracji firmy w Czechach nie jest zbyt czasochłonny. Jeżeli naprawdę szybko uporamy się z dokumentami, to większość obowiązków załatwimy w ciągu jednego dnia roboczego. Istotnym zagadnieniem w przypadku działalności gospodarczej w Czechach jest jednak obowiązkowy adres siedziby, co do którego przedsiębiorca musi posiadać tytuł własności. Skąd wziąć lokal w Czechach? Jak załatwić kwestie związane z adresem? Istnieją dwie rozsądne opcje. Pierwszą z nich jest wynajem lokalu w postaci biura, mieszkania, czy domu, w którym dokonamy rejestracji firmy w Czechach. Takie rozwiązanie jest jednak stosunkowo obciążające dla budżetu, ponieważ wiąże się z koniecznością ponoszenia kosztów wynajmu oraz bieżących opłat za media. Innym, tańszym sposobem jest rejestracja firmy w Czechach poprzez wirtualne biuro. U naszych południowych sąsiadów istnieje wiele firm, które oferują najem przestrzeni biurowej w atrakcyjnych cenach, a przy tym zapewniają również pełną obsługę poczty, czy usługi związane z księgowością i prowadzeniem dokumentacji finansowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here