YouTube
fot. pixabay.com

YouTube to jeden z najpopularniejszych serwisów na świecie. Powstawał on w małym mieszkaniu, który znajdował się nad pizzerią i japońską restauracją. Jego założyciele w niespełna rok od jego uruchomienia sprzedali go, tym samym zostając najmłodszymi miliarderami na ziemi. Youtube.com to witryna założona przez trójkę wizjonerów Chada Hurleya, Steve’a Chena oraz Jawed’a Karima.

Czytając historię powstania aplikacji YouTube, nie sposób nie stwierdzić, że pomysł na biznes choć przypadkowy okazał się światowym sukcesem.

Trudno w obecnych czasach znaleźć osobę, która choć raz nie oglądała filmików, czy nie słuchała utworów na serwisie Youtube. Okazuje się jednak, że strona zaczynała jako miejsce w sieci gdzie jeden z jej założycieli oprowadzał internautów po zoo. Inny z kolei, prezentował walory swojego kota. Serwis miał swój początek w maju 2005 roku jako wersja beta trójki byłych pracowników firmy Paypal.

Rejestracja YouTube.com

Początki platformy YouTube sięgają początku roku 2005. Jednak to nie wtedy był jej oficjalny start. Premiera miała miejsce kilka miesięcy później. Określa się datę na listopad 2005 roku. Choć pierwsze publikacje nie były czymś wyjątkowym, to jednak odniosły wysoki poziom oglądalności. Była to bowiem relacja z wizyty w ogrodzie zoologicznym. Co przyznajmy szczerze, w obecnych czasach, na nikim pewnie nie zrobiłaby większego wrażenia. A wtedy był to hit Internetu.

Rosnąca popularność

Na krótko po starcie YouTube.com zrobiło się głośno. Marketing wspierany pocztą pantoflową spowodował, że serwis zyskał popularność w niespotykanym dotąd tempie. Rosnąca oglądalność witryny YouTube.com zainteresowała także znany amerykański fundusz venture capital Sequoia Capital. Po krótkich negocjacjach trójka założycieli wyszła ze spotkania z kwotą 11,5 mln dolarów na rozwój serwisu. To niewiarygodne, jak cała sytuacja szybko się potoczyła. Zaledwie w kilka miesięcy od premiery YouTube, założyciele mieli już popularny serwis oraz inwestora, który oprócz gotówki ofiarował także swoje doświadczenie.
Rosnąca popularność
Z roku na rok, YouTube poszerzał swoje zasięgi. Nic w tym dziwnego. Bowiem każdy chciał udostępnić swój filmik i zbierać popularne wtedy ilości „like”. Już po pierwszy roku od premiery, YouTube zebrał miliony odsłon publikowanych treści. Użytkownicy pokochali platformę przede wszystkim za jej rozrywkowy i luźny charakter.

Nie taki idealny

Po drodze w dążeniu do sukcesu nie brakowało też problemów. Najwyraźniej sukces trójki wizjonerów przeszkadzał przedstawicielom firmy Universal Tube & Rollform Equipment, której strona dostępna była pod adresem www.utube.com. Zdaniem przedstawicieli spółki serwis Youtube.com wykorzystywał w swojej pracy podobnie brzmiącą nazwę witryny. Nikogo nie powinno dziwić to, że postanowili dochodzić swoich praw w sądzie. Między firmą, a kierownictwem YouTube.com doszło jednak do ugody na mocy, której firma zmieniła nazwę domeny na www.utubeonline.com.

YouTube, jak cały Internet

Bez żadnych wyrzutów sumienia, można powiedzieć, że YouTube stał się mocną konkurencją na rynku. Wszystko konkurencyjne serwisy, spadały w dół, gdzie YouTube rósł w siłę. Stał się w końcu najpopularniejszą aplikacją i tym samym zdobywał wiernych użytkowników swoim przemyślanym interfejsem.

YouTube dziś

Do dnia dzisiejszego, YouTube króluje w branży aplikacji i portali muzycznych. Nie ma osoby, która nie korzystałaby choć raz z tego portalu. Używamy jej niemal wszędzie. W domu oglądając filmiki, w drodze do pracy słuchając muzyki, a także do celów zawodowych. Duża część firm, publikuje na YouTube reklamy swoich produktów i usług.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here