instagram
fot. pexels.com

Instagram to serwis społecznościowy, który zrzesza w jednym miejscu miliony zarejestrowanych użytkowników. Nie tylko znajdziemy tam osoby prywatne, ale również ogrom firm i różnych marek, które używają Instagrama do zwiększenia swojej popularności i do pozyskania nowych potencjalnych klientów.

Jak zatem prowadzić konto na Instagramie, aby trafić do grupy docelowej?

Nie masz pomysłu na strategię prowadzenia konta na Instagramie? Chcesz odpuścić bo boisz się porażki? Zapomnij! Z naszymi wskazówkami, rozpoczniesz swoją przygodę z Instagramem i wzbijesz się na czołówki rankingu. Sprawdź, jak efektywnie prowadzić konto na Instagramie.

Aby odnieść sukces na Instagramie, warto zacząć od publikacji zdjęć – najwyższej jakości. To serwis społecznościowy, który słynie z codziennych publikacji zdjęć o przeróżnej tematyce, w zależności od tematyki profilu. I choć powstał on już w 2010 roku, to z roku na rok, jest na nim więcej zarejestrowanych użytkowników. Dzięki aplikacji mobilnej, możemy obsługiwać konto Instagram z dowolnego dla nas miejsca na świecie. Sama publikacja zdjęć zajmuje nam dosłownie kilka minut. Wielką zaletą, jest możliwość edycji zdjęć i dodaniu filtrów, które poprawią efekt wizualny całego profilu na Instagramie.

Dlaczego powinniśmy mieć Instagram

Być może nigdy tego nie sprawdzałeś i też nie widziałeś tej informacji. Ale Instagram pokazuje, że znacznie więcej posiada zaangażowanych użytkowników, niż na portalach społecznościowych: Facebook i Twitter. Jeśli ta informacja Cię nie przekonuje, to może liczby trafią do Ciebie efektywniej. 2 lata temu, Instagram miał ponad 2,8 miliarda aktywnych użytkowników, czyli prawie 1/3 całej ludzkości korzysta z tego portalu. Ponadto warto wiedzieć, że Instagram jest darmową aplikacją i dlatego dużo firm decyduje się właśnie tam publikować swoje reklamy.

Jak zwiększyć zasięgi i zdobyć followersów

Jest kilka sprawdzonych sposobów, aby efektywnie trafić do grupy docelowej.

Hashtagi

W tym celu warto wpisywać do każdego publikowane zdjęcia – hashtagi. Ich odpowiednie dobranie jest kluczem do sukcesu. Muszą być one zgodne z tematyką zdjęcia lub grafiki reklamowej. Ale uwaga! Bywa i tak, że niektóre hashtagi są zablokowane i mogą spowodować, że Twoje zdjęcie zniknie wśród miliona innych zdjęć. Dlatego warto korzystać z aplikacji HasztagBan, gdzie znajdziesz listę wszystkich blokowanych hashtagów.

Aktywność na profilu

Jeśli oczekujesz, że ktoś będzie obserwował Ciebie i był aktywny na Twoim profilu, Ty również musisz wyjść z inicjatywą i stać się osobą aktywną. Dlatego warto komentować posty innych użytkowników. Wdawanie się w dyskusje w komentarzach, również są pomocne. O ile te komentarze, nie są niezgodne z zasadami w regulaminie.

Bio

Bio to miejsce na najważniejsze informacje dotyczące Twojej firmy. W tym miejscu należy wpisać link, który przekieruje klientów do Twojej strony internetowej, sklepu, czy aktualnej oferty sprzedaży.

Oznaczanie innych użytkowników

Tagowanie innych użytkowników, jest równie pomocne przy poszerzaniu swoich zasięgów. Gdy publikujesz zdjęcia, staraj się do każdego z nich dopasować i oznaczyć jakąś osobę lub markę. Dzięki temu trafisz do większej liczby osób, które mogą być zainteresowane Twoich usługami lub produktami.

Jeśli pokierujesz się powyższymi zasadami, na pewno wybijesz się na Instagramie i zdobędziesz zaufanie u nowych osób. Wszystko zależy od Twojego nastawienia i sumiennej pracy. Więc jeśli zależy Ci na pozyskaniu obserwujących na Instagramie, korzystaj z czasu i zadbaj o każdy aspekt swojego konta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here